Exkurze -> 13.05.2004 |
Úsek metra IV.C. - 1. etapa
dokončovací práce na úseku Nádraží Holešovice - Ládví
V rámci předmětů ZE 30, MKD, MKKD, NKZS, EAD a EX 20 se 13. května 2004 uskutečnila prohlídka dokončovaného nového úseku metra Nádraží Holešovice - Ládví. Trasa vede ze stanice Nádraží Holešovice přes Kobyliské náměstí do stanice Ládví a překonává dvě přírodní překážky: řeku Vltavu a následně výškový rozdíl mezi vltavským údolím a náhorní plošinou, na které jsou rozmístěny velké sídlištní celky. Stavba se vyznačuje hned několika zajímavostmi: při stavbě tunelů pod Vltavou bylo prvně použita metoda vysouvání tunelů, stanice Kobylisy byla jako první ražena jako jednolodní, mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy je nejstrmější sklon na celé síti metra a současně se jedná o nejvzdálenější sousední stanice. Studenti byli seznámeni s historií upevnění v metru, prohlédli si kolejové křížení v dočasně koncové stanici Ládví a prošli si traťový úsek Ládví - Kobylisy.
Za uskutečnění exkurze děkujeme Ing. Kvasničkovi z firmy Inženýring dopravních staveb, a.s. a za velmi zajímavý a poutavý výklad děkujeme Ing. Hrazdírovi z DP-Metro o.z.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||